Na pivo Zlosyn do Velkých Losin 32,43 km

31.07.2023 07:33

Trasa: Šumperk žst. → Sanatorka → Čarovný les → Tulinka → Kokeš (518 m) → Kokeš, sedlo → Andělská trafostanice → Nad lomem → Městské skály (681 m) → Nad skálami → Kaplička (703 m) → Osíkov → Smrk (742 m) → Pod Smrkem → Kopřivná, okraj → Rejchartické sedlo → Pod větrnou turbínou → Prameny → Pod Zámeckým vrchem → Rejchartice → Samota → Lesní balneo → Přední Bukový kopec, rozhledna → Pěticestí → Nad koupalištěm → Ludvíkovské sedlo → Strážník (470 m) → Velké Losiny, žst.

Při výšlapu Branenskou vrchovinou mě provázeli nejen andělé, ale užil jem si příkrých výstupů jak na skály nad Šumperkem, tak na nejvyšší vrchol trasy - Smrk. Svědčí o tom i počet výškových metrů - 2463. Prohlédl jsme si památkové místo bývalé obce Prameny, které je součástí obce Žárová. Tekutiny jsem doplnil z pramene Černého potoka. Do Rejchartic (Andělská louka) jsem zvolil značenou cestu přes pastvinu s dobytkem, na který jsem naštěstí nikde nenarazil. Docela mě překvapil prudký sešup z kopce Strážník do zámeckého parku ve Velkých Losinách. Zlosyn byl dopaden v bistru nedaleko žst.

Čarovný les → TulinkaKokeš → Andělská trafostanice → Městské skály → KapličkaOsíkov → Smrk → Kopřivnáhřbitov Žárová → pramen Černého potoka → Rejchartice, Andělská louka → SamotaLesní balneo → rozhledna Bukovka → Ludvíkovské sedlo → Strážník → Velké Losiny, zámek

fotogalerie

trasa