Přes Křížový vrch a Cimburk na Bouzov 33,63 km

04.08.2023 08:19

Trasa: Moravská Třebová → Křížový vrch (427 m) → hvězdárna Boleslava Tecla → Na Srnčí → Malíkov → Rozstání → Cimburk → Lázy → Lázecký mlýn → Bezděčí u Trnávky → Plániva (559 m) → Stará Roveň → Nová Roveň → Vranová Lhota → Bezděkovský mlýn → Bezděkov → Doly → Bouzov

V Moravské Třebové jsem to vzal rovnou na Křížový vrch, kde je toho k vidění opravdu hodně. Schody mrtvých, lipová alej, kostel, hřbitov, křížová cesta, kalvárie, lapidárium a socha Plačící Anna. Mrkl jsem na Hvězdárnu na okraji MT a nasměroval se na zříceninu hradu Cimburk, která se nachází nad Městečkem Trnávka. Následoval přechod z Moravskotřebovské pahorkatiny přes severní cíp Boskovické brázdy do Bezděčí u Trnávky přes Lázy a Lázecký mlýn. Výstup na Bouzovskou vrchovinu z Bezděčí u Trnávky začal prudkým stoupáním na Plánivu, kdy jsem se v dusném počasí vykoupal ve vlastním potu. Vodu jsem doplnil ze studny u kapličky v Nové Rovni a po cestě do Vranové Lhoty jsem se pokochal výhledy na Bouzovskou vrchovinu a hrad Bouzov. Ve Vranové Lhotě jsem doplnil energii díky třem pivníkům v kiosku U Dudyse a podél Třebůvky  a přes Bezděkov jsem dokráčel na Bouzov.

Křížový vrch - kostel - kalvárie - hřbitov - křížová cesta - Plačící AnnahvězdárnaMalíkovRozstáníCimburk →  Lázecký mlýnPlánivaStará Roveň → Nová Roveň - kaplička - vyhlídka → Vranová Lhota - kříž - vyhlídka - tvrzBezděkovský mlýn, kříž → Bezděkov, Panna Marie

fotogalerie

trasa